Starbucks in buffet Sint-Pietersstation is open

maandag 2 juli 2012 21u28 | Thierry | 16 reacties
Trefwoorden: , .

Vandaag opende Starbucks, de Amerikaanse koffieketen, al een tweede filiaal in Gent. Eerder kwam de ambassadeur van de Verenigde Staten al het eerste filiaal in Gent openen, aan de Korenmarkt, maar nu kunnen de pendelaars en wie in de omgeving van Sint-Pietersstation woont, ook terecht in een tweede filiaal.

Lees meer bij De Gentenaar.

© 2012 GENTBLOGT VZW

16 reacties »

  1. Reactie van Jimmy

    Zou boni er werken?

  2. Reactie van Jacob

    Mijn achternichtje heeft ook net een winkel geopend waar ze ook suikerwater verkoopt. Krijgt ze nu ook zoveel gratis publiciteit? Of krijgen alleen sommige firma’s zo’n voorkeursbehandeling?

    • Reactie van Bruno Bollaert

      (OK. I’ll bite.)

      Is het in Gent? Heeft ze de pers uitgenodigd op haar opening? Heeft ze iets ludieks/opvallends gedaan?

      En hoe zit dat met bijvoorbeeld de aandacht voor een museum vs een galerie: er is meer berichtgeving over SMAK dan over Galerie S&H De Buck.

      Voor de eerste Starbucks in Seattle was er trouwens ook maar weinig belangstelling; dat was in 1971 –als uw achternichtje op twintig jaar tijd een suikerwaterimperium uitbouwt (Starbucks trok in 1992 naar de beurs), zal er ook iets meer aandacht voor haar zijn dan nu, vermoed ik. Maar dat weet u natuurlijk zelf ook wel.

      • Reactie van The Tower

        Neenee, het is een complot hoor : zelf wandel ik al jarenlang elke ochtend naar mijn werk, helemaal tot boven op de Blandijnberg. Artikels hierover in de kranten : nul. Maar als die Elodie Ouedraogo één stap in een stadion zet is ‘t kot te klein. Maar ze zijn nog niet van mij af : ik start een protestgroep op facebook, dat helpt tegen ongeveer àlles.

      • Reactie van Jean

        Zwakke argumentatie. En is iets maar nieuws als er een persconferentie is?

        • Reactie van Frans

          Voilà, als je de pers niet uitnodigt is er geen nieuws. Denk er dus aan om die in de watten te leggen. Of met een “sterk verhaal” af te komen, zoals te voet naar de Beringstraat of op je knieën van de Westhoek naar de Voerstreek (er ook nog in slagen is bijkomstig). Liefst geen etentje, want dat is tijdverlies. Een stevig publiciteitsbudget werkt zeker, en dat is nu net de kracht van grote merken.

        • Reactie van The Tower

          Iets is nieuws omdat er een persconferentie wordt georganiseerd of omdat er een persbericht wordt rondgestuurd, ja. Journalisten die aan een sensationeel, exclusief artikel geraken door speurwerk, al dan niet geheime contacten en een flinke dosis doortastendheid schrijven doorgaans niet voor de lokale pagina’s van een krant. Of zijn gewoon een personage in een stripreeks.

  3. Reactie van Boni

    Ik ben geweest in de nieuwe starbucks en vond het peperduur,ik geef die mannen daar maximum 1 jaar en ze zijn failliet,het trekt gewoon géén volk,ik word daar nog de volgende patron,let op mijn woorden

    • Reactie van Jimmy

      Boni, ik zou hier een idiote post kunnen plaatsen, maar ik ga het bewust niet doen. Ik wens de mensen ind SB het allerbeste. En ook jou wens ik dat toe, en dat je snel je draai moge vinden. Ik ben er immers van overtuigd dat onder dat masker van bitterheid en hardheid een mooi mens schuilt. Het ga je goed! Vaya con dios…

  4. Reactie van Achiel Hoebeke

    Zolang er domme wijven zijn die niet eens weten wat echt goede koffie is , en tevreden zijn met een tas warm water met 2gr Robuusta er in ( geen echte koffie ) plus een smaakmaker naar keus; als het maar zoet is ; zal deze slimme Amerikaan winsten maken door een nieuwe trend van een jonge generatie, die geen neus meer hebben voor kwaliteit

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>