GentInfo rocks!

zaterdag 7 mei 2005 11u38 | ilse | 3 reacties
Trefwoorden: , .

Laatst kregen we een vraag in deze post waar we hier op Gent.blogt niet meteen een antwoord op wisten.
Ervaren plantrekkers als we zijn stuurden we meteen een mailtje naar Gentinfo, de informatielijn van de stad. Het begon echter te dagen dat waarschijnlijk niet iedereen op de hoogte is van deze fijne dienst en dat het misschien wel een blogje waard was. Bij deze.

GentInfo is dé plaats om u te wenden met al uw kwellende vragen en opmerkingen over uw favoriete stad. Men assisteert in hopeloze zoektochten, men schakelt u door naar bevoegde instanties, men verlengt uw bib-boeken: u kunt het zo gek niet bedenken of deze mensen regelen het voor u.
Heel wat informatie is al online terug te vinden in de databank, en wat u daar niet terugvindt kunt u het gewoon persoonlijk vragen aan het GentInfo-team.
U stuurt een mailtje, of als u niet zo internetterig aangelegd bent en het moet snel gaan, belt u hen gewoon. U krijgt dan een charmante juffrouw aan de lijn die u verder helpt of doorschakelt met de juiste dienst.

Niets dan bewondering van onze kant voor deze dienst: hun geduld en hulpvaardigheid kent geen grenzen (althans nog geen grenzen die ik heb ontdekt). Klinkt het wat abstract? Zelf hebben wij de juffrouw de voorbije jaren onder andere om volgende redenen gebeld:
- we wilden weten wanneer het adminstratief centrum open was
- we vertrokken op reis en wilden zeker zijn dat er in die periode niet zou getakeld worden op de parking waar we onze auto plaatsen (soms wordt die omwille van evenementen vrijgemaakt)
- we waren op zoek naar een keuken om een kookworkshop te geven. Niet direct hun bevoegdheid, maar we kregen toch een hoop tips van hen.

Info:
GentInfo
tel 09/210.10.10
website
van maandag tot zaterdag tussen 8 en 19 uur.

© 2005 GENTBLOGT VZW

3 reacties »

  1. Reactie van Huug

    GentInfo is de max! Ik heb er al verschillende keren naar gebeld en steeds antwoord op gekregen. Eén keer wisten ze het niet onmiddelijk en gingen ze terugbellen. “Jaja, vergeet het maar” dacht ik toen. Een dag nadien belden ze terug met een oplossing. Fantastisch! En je kan er met de gekste vragen terecht.
    Een voorbeeld: onlangs kocht ik een nieuw strijkijzer en in de handleiding stond er dat je leidingwater mocht gebruiken met een hardheid van maximum 17 dH (Duitse norm). Ik bel dus naar GentInfo om te weten wat de gemiddelde hardheid is van het Gents leidingwater. Je zou denken dat ze daar onmiddelijk de telefoon zouden toesmijten maar neen hoor: na een minuutje wisten ze me te vertellen naar wie ik moest bellen (Stedelijke Dienst voor Volksgezondheid -zoiets…) en daar wisten ze me precies te zeggen hoed ‘hard’ het Gents leidingwater is. (19dH, redelijk hard, dus) Ongeluuflijk!

  2. Reactie van Cedric

    Telefoneren gaat bij de stad Gent nog steeds vlugger dan het antwoord krijgen op een e-mail.

  3. Reactie van Jeronimo

    huug, jij wansmakelijke lastpost! :p