Stadsring anderhalve maand op één rijstrook
De stadsring wordt een stukje veiliger voor fietsers: het fietspad op het kruispunt met de Jan Delvinlaan wordt beveiligd én uitgebouwd tot dubbelrichtingsfietspad. De werken aan dat lang aangekondigde strookje fietspad beginnen nu maandag en zullen anderhalve maand duren. ‘In die periode zullen we ook het kruispunt veiliger maken voor alle verkeer’, zegt Sylvie Syryn van Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen.
De werken zullen mogelijk wel voor ernstige verkeershinder zorgen. In de richting van de Dampoort zal er immers anderhalve maand lang maar één rijstrook beschikbaar zijn. Richting Keizerspoort wordt er geen hinder verwacht.
Via De Gentenaar
© 2009 GENTBLOGT VZW
Pff. Een goed half jaar geleden was het daar al eens op één rijvak te doen. Nieuwe wegdek. Dagelijks file. Jammer dat werken niet gebundeld worden.
Time flies, Tim. Het is op de kop een jaar geleden. Hier nog wat sfeerbeelden.
Het zijn mooie foto’s, maar laat het woord sfeer maar weg uit je zin :p
Het artikel bij de Gentenaar hangt nu aan volgende link:
https://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=BLTDA_20091009_002&PostCode=9000
Tsjin Tsjin, vandaar komt het geld dus ;)
https://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/091012_fietspaden
Blij dat hier toch wat budget effectief gebruikt wordt voor iets nuttigs.
Dit kruispunt Delvinlaan sluit trouwens mooi aan bij dat krantenartikel, want de plannen voor dit kruispunt liggen al sinds 2004 te wachten op uitvoering.
..en dat maakt het dan des te tragischer dat het niet tijdens de werken vorig jaar is gebeurd…
Het gaat over verschillende soort werken: oppervlakkige werken (asfalteren) over een lang traject versus grondiger aanpakken van één enkel kruispunt.
Is het niet goed dat men de werken spreidt, om de omgeving en de stadsring niet nog zwaarder te belasten?
Euh… Hoe worden de omgeving en stadsring minder belast bij 2 keer werken ipv 1 keer??
Voor zover ik zie konden die werken perfect in 1 keer gedaan worden, zelfs zonder dat het langer had moeten duren.
Misschien ligt het aan mij, maar ik denk niet dat wie er met de fiets regelmatig passeert liever wat langer wou wachten op de aanpassingen, en dat wie er met de auto passeert heimwee had naar de file van vorig jaar.