De Lijn raadt aan om abonnement online te kopen

donderdag 12 augustus 2010 8u40 | teun | 14 reacties
Trefwoorden: , .

Omdat de wachttijden aan de loketten kunnen oplopen tot een uur, vraagt vervoersmaatschappij De Lijn aan zijn reizigers om online hun abonnement te kopen of te verlengen.
Met het nieuwe schooljaar in aantocht, worden ook heel wat abonnementen voor tram en bus aangekocht of verlengd. Maar De Lijn raadt aan om daarmee niet te wachten tot eind augustus.

Lees meer bij De Gentenaar.

© 2010 GENTBLOGT VZW

14 reacties »

  1. Reactie van herb

    dit noemt men dus bij De Lijn klantvriendelijke service. In tijden van hoge werkloosheid lijkt het me beter om nog iemand voor aan de loketten in dienst te nemen.

  2. Reactie van Steven

    De Lijn raadt aan niet meer op een tram te wachten nà 23uur
    De Lijn raadt aan niet meer op zoek te gaan naar tram 1, want die is er voorlopig -en al bijna een jaar- niet meer
    De Lijn raadt aan geen klachten of opmerkingen meer te sturen, want ze antwoorden toch niet of ze doen er toch niets aan
    De Lijn raadt aan hun aangekondigde ambitieuze projecten met een grove korrel zout te nemen
    De Lijn raadt aan om hun 3 verschillende netten -dag,avond en nachtnet- van buiten te leren; het begint namelijk wat ingewikkeld te worden (1-A1-N1, 4-A4-N4)
    etc. :-)

  3. Reactie van Patrice

    Niet echt realistisch, natuurlijk als je eventjes nadenkt. De jaarlijkse piekperiode duurt circa drie weken. Zullen we daarvoor iemand aanwerven? En dan een paar weken inwerken voordat die persoon op de hoogte is van alle reglementen en mogelijkheden? En wie wil dat soort tijdelijke job doen?

    Het is altijd gemakkelijk te klagen en de schuld te geven aan een goed werkende overheidsdienst. Maar eventjes nadenken toont aan dat het niet zo eenvoudig is. Tenzij mensen natuurlijk zouden besluiten niet op de allerlaatste dag hun abonnement te nemen, maar ja…

  4. Reactie van Patrice

    Tja, De Lijn moet nu eenmaal besparen, he, zo simpel is dat. De Vlamingen hebben gekozen voor een regering die flink de schaar zet in de openbare dienstverlening en dit is het resultaat. Dus als jullie meer en beter openbaar vervoer willen, dan moet je gewoon op andere partijen stemmen, zo simpel is dat. Het is wat flauw om te klagen en te zeuren over de gevolgen van datgene waar je zelf voor gekozen hebt.

    • Reactie van Jimmy

      Patrice,
      Elk bedrijf moet besparen, maar daarom gaat de dienstverlening er niet op achteruit. Door efficiënter te werken kan je met minder middelen een gelijk of beter resultaat halen. Maar natuurlijk is het gemakkelijker te foeteren op een regering, dan er zelf eens iets aan te doen.
      Goed werkende overheidsdienst? laat me niet lachen: het is duur, onbetrouwbaar, oncomfortabel en inefficiënt!

  5. Reactie van Steven

    ik denk dat je als individu weinig verandering zal brengen in het politieke landschap… Alle Vlamingen is niet gelijk aan één Vlaming…
    Ik kan mij ook moeilijk inbeelden dat men op een partij gaat stemmen enkel en alleen voor de (vele) besparingen van oa De Lijn…

    • Reactie van herb

      beste Steven, volgens Patrica moeten er 40.000.000 euro “bespaart” worden! Maar dit hebben beiden partijen tijdens de laatste campagne niet durven zeggen!
      En ja waarom MOETEN er 40.000.000 euro bespaart worden? Om aan geld te geraken om de natte dromen van de Vlaams Nationalisten waar te maken, als men eerlijk is, want op sociale vlakken willen ze ook “besparen”.

  6. Reactie van Patrice

    CD&V en NVA hebben nu eenmaal beslist dat De Lijn dit jaar 40.000.000 euro minder krijgt. Hoe je zo’n bedrag zou kunnen besparen zonder de dienstverlening te verminderen weet ik ook niet. Als u ideeën hebt, dan hoor ik ze graag. Oncomfortabel? Kent u een andere stad ter wereld waar met zoveel modern materiaal wordt gereden? Oncomfortabel is het enkel omdat er zoveel mensen de bus nemen, maar ja, blijkbaar gunnen de mensen het succes van De Lijn niet. Het is alleen oncomfortabel omdat De Lijn het vooralsnog niet aandurft om allerlei ergerlijke muziekinstallaties te verbieden, waardoor je gratis mee mag luisteren met de ipods van vier van je buren. Wanneer gaat men die doofmakende rotzooi eindelijk eens gewoon verbieden? Veel mensen zouden er u dankbaar voor zijn, en het zou de verkeersveiligheid verhogen. Hoe vaak moet nog in de krant staan dat een wandelaar doodgereden is door een trein, die ze niet hoorde aankomen omdat ze naar haar walkman aan het luisteren was? Dat is toch het gevaar zoeken.

    En u moet echt eens in andere steden het openbaar vervoer nemen. De Lijn duur? Kent u een andere stad waar u voor een euro kunt reizen?

  7. Reactie van Steven

    euhm, waar in Vlaanderen kan men voor een Euro reizen als toerist of als eenmalig gebruiker van het openbaar vervoer??… Er is bijna niemand die weet dat een 10-rittenkaart 8 Euro kost en er is bijna niemand die dit ook aanschaft… Het zijn volgens mij de mensen die het succes van De Lijn toejuichen, die nu zwaar teleurgesteld zijn!! Neem het van mij aan! Ik ben een verwent openbaar vervoer gebruiker, de wagen blijft zoveel mogelijk thuis, maar al deze laatste triestige aanpassingen en vooral de slechte communicatie van De Lijn uit zijn er om terug de wagen te nemen… En wat een stomme walkman daar met te maken heeft, dat snap ik echt niet??!! Klaag dan gewoon even De Lijn aan, mij zal het een zorg wezen.. Ik denk dat meer mensen zich ergeren aan een onvriendelijke chauffeur of onduidelijke communicatie van De Lijn dan een iPod of walkman die minder luid staat dan een overvolle bus of tram vol pratende mensen… Binnenkort kunnen we ook alle festivals in festivalBelgië afschaffen…
    En een trein niet horen aankomen door een walkman??? Of ik lees de krant niet of er zijn plots geen slagbomen meer in België… En wat heeft een trein nu te maken met een bus of tram???

    • Reactie van Patrice

      Mensen nemen vaak de wagen, omdat een auto hun eigen ‘territorium’ is, en de bus of de tram moet je delen met anderen. Dat valt niet altijd mee: vuile voeten op de zetel, chips, roepen, luide walkmans, verbale agressie. Dat maakt het vaak onleefbaar. Kijk maar naar Amsterdam: daar zetten ze opnieuw een conducteur op de tram om er voor te zorgen dat de passagiers zich ten minste een beetje normaal gedragen. De laatste tijd op de bus waren er zelfs groepjes pubers die gewoon de walkman open zetten voor iedereen, zonder hoofdtelefoon, zodat heel de bus mee kon genieten. Veertig paar boze blikken, maar die gastjes deden alsof de bus van hen was… Zo gaat het openbaar vervoer kapot natuurlijk, en iedereen doet alsof dat normaal is.

      • Reactie van pascal

        Patrice,

        Ook 20 jaar geleden (damn ik word oud) waren er op de bus al schoolgaande kinderen met stereoinstallatie die op vol volume werd afgespeeld. En waar niemand iets op zei. Dat soort gedrag hoort nu eenmaal bij die leeftijd.